مروری بر اقتصاد توجه
نوشته آلکس ایسکولد و ویرایش شده توسط ریچاد مک مأنوس
بر کسی پوشیده نیست که ما امروز در عصر وفور بیشازاندازه اطلاعات زندگی میکنیم. انفجار انواع جدید اطلاعات آنلاین، شمشیری دو لبه است. ما از اخبار، وبلاگها، پادکستها، عکسها، ویدیوها و صفحاتی بانمک موسوم به فضای اختصاصی من لذت میبریم و در آن غرقشدهایم. این مشکلات با کشف هر چه بیشتر صفحات جدید وب توسط مردم، بدتر هم خواهد شد. دو نمودار زیر را ملاحظه کنید. این دو نمودار رشد فضای اختصاصیافته به وبلاگها بهطور کل و تعداد پستهای منتشرشده توسط یک وبلاگ خبری با نام جونده فناوری را نشان میدهد. همانطور که در این نمودارها دیده میشود تا جولای 2006 حدود 50 میلیون وبلاگ ردیابی شده است که در سه سال گذشته تقریباً هر شش ماه میزان آن دو برابر شده بود. بهبیاندیگر فضای وبلاگی در سالهای 2003 تا 2006 نزدیک به 100 برابر بزرگتر شده است. در فاصله زمانی 2005 تا 2007 نیز حجم پستهای خبری وبلاگ «جونده فناوری» بیش از سه برابر شده است.
جهت دسترسی به متن کامل مروری بر اقتصاد توجه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید