مهندس عقیل ملکی فر 

بنیانگذار شبکه مدارس تعالی اصف

وب‌سایت شخصی

وی متولد سال 1336 در روستای کویری «بیارجمند» از توابع شهرستان زیبای شاهرود است. او دارای مدرک کارشناسی مخابرات از دانشکده مخابرات سابق(اکنون دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر)، مدرک کارشناسی ارشد صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

مهندس ملکی‌فر فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1359 در صدای ج.ا.ا (شبکه سراسری) به عنوان پژوهشگر فرهنگی آغاز کرد. در سال 1364 به صنایع دفاع پیوست، و ظرف 9 سال کار به مدارج عالی مدیریت در بخش تحقیق و پژوهش رسید.وی فراگیری دانش‌های پیشرفته‌ای چون آینده‌پژوهی، مدیریت فناوری، و سیاست علم و فناوری را از سال 1371 ، در ابتدا با راهنمایی استاد برجسته خود دکتر محسن بهرامی در شورای پژوهش های علمی کشور آغاز کرد، و سپس خود به یادگیری این دانش پرداخت.

مهندس ملکی‌فر در سال 1373 به عنوان مدیر گروه دانش صدای ج.ا.ا انتخاب و تا سال1374 در این سمت فعال بود. از آن سال به بعد، وی به عنوان یک کارآفرین سریالی در بخش خصوصی فعال بوده، راه‌اندازی موسسه هایی چون اندیشکده آصف، مرکز فن‌بازار های آصف، و شبکه مدارس تعالی آصف را در کارنامه‌ی خود دارد.مهندس ملکی‌فر در آغاز دهه هشتاد، نخستین بار با مفهوم «منتورینگ» آشنا می‌شود، و از همان زمان تصمیم می‌گیرد از راه پژوهش در این زمینه، به یک «منتور تعالی» تبدیل شود. وی پس از تاسیس شبکه مدارس تعالی آصف در سال 1390، فرصت یافت به عنوان «نخستین منتور تعالی» در کشور فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را رسماً آغاز نماید.

این شخصیت علمی شناخته شده در کشور، دارای بیش از 50 کتاب منتشر شده، و ده‌ها مقاله و نگاشت علمی است.

ظرف 20 سال گذشته دوره‌های آموزشی متعددی را طراحی و اجرا کرده است.

او همچنین مبدع سبک آموزشی نوینی به نام «سبک آموزش تعالی‌بخش» است که هم‌اکنون در شبکه مدارس تعالی آصف از آن استفاده می‌شود.